måndag, november 12

Lynnig förbyttes mot lycklig

höst vid havet



Att inhandla en "äkta" ryamatta i bästa 70-tals stil, fyra assietter och en liten skål för blott sjutton kronor kan väl göra vilken nörd som helst alldeles till sig? Jag lyckades i fredags och den annars lite grå dagen blev med ens mycket mer lovande.
Fredagskvällen fick förresten ett tidigt slut då jag drog med mig mannen i mitt liv för att läsvila som jag så fint kallar det när jag behöver få slumra en liten stund med en bok över ögonen. Vi inte bara slumrade, vi somnade till inledningstonerna av Dobidoo och sov gott till nästan lunch på lördag :) Gosigt var det och sömn behövde vi uppenbarligen bägge två. Ordning och reda.

När vi i vanlig ordning summerade helgen tyckte vi bägge två att den hållt hög klass. Sömn. God mat. Strandpromenad. TV. Plock. Bortamiddag. Och så har jag kört bil!

Första nattpasset efter ledighet brukar kännas något slitigt men jag vaknade utvilad och hann med en lång prommis i solsken innan mörkret åter sänkte sig. Nog blir det här bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar