onsdag, november 7

Stolt världsmedborgare

... trots att natten blev sen eller morgonen tidig vaknade jag med ett leende på läpparna.




bild lånad från obeygigant.com




När utgången stod klar, log jag med hela mitt väsen. Har följt Obamas kamp sedan långt innan han blev president och får nu glädjen att fortsätta följa samme hjälte. Han gör inte bara gott i landet långt borta, han som människa gör gott även här. Bäste Mr. Obama.
Kan tycka det är synd att jag inte finner samma motsvarighet inom svensk politik för då hade jag kampanjat frenetiskt. Och kanske offrat ena armen ;)

Svensk tv:s rapportering av valet var smått förvirrad. Själv pratade jag telefonledes med min före detta som numer är en god vän och tillika amerikan. Han talade tidigt, jublande, om för mig att Obama vunnit.
Minen när Anna Lindmarker, via Twitter, får veta detsamma är obetalbar. Där sitter de alla i studion och ser allvarliga ut, försöker räkna, mumlar att det är långt från avgjort... och så får hon beskedet. Snörper på munnen och säger att hon aldrig varit med om dess like- att en president twittrar innan det är officiellt.

Talet orkade jag inte vänta på i natt utan det letade jag upp nu. Och vilket tal sen.

Avslutar som jag inledde. Stolt världsmedborgare.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar