lördag, januari 26

Angenäma förberedelser






Dagarna blir raskt längre. Jag har förberett för vårens och sommarens picknicks genom att hålla utkik efter snygga burkar. Dessa i plåt, med plastlock hittade jag för några ynka kronor på loppis. Blir ofantligt mycket roligare att duka fram läckerbitar ur snygga byttor. Kanske är det bara jag.

I dag har jag rensat duktigt i garderoben. Finns få saker som ger mig en sån kick som att kasta gammalt, tärande strunt. Till skillnad från att öppna garderobsdörren, se förfallet och tänka att "tusan, jag måste ta och rensa ur här..." och med en uppgiven suck stänga dörren igen.
Uffe har hastat iväg för att köpa rollers, projekt snygga till nya garderoben ska ta sin början. Vi har ljusblåturkosgrön färg hemma sen tidigare, får se om det är den som ska få blanda sig i leken? Haha, låter alldeles vansinnigt med tanke på sänggaveln.

Jobba en, ledig tre. Nu kör vi.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar