onsdag, januari 30

Ett kapitel för sig



dagens skörd; väska 66 kronor, matta
169 kronor och mugg 7 kronor



Erikshjälpen, alltså. Minns med ens varför jag har slutat komma innan öppning för att köa. Det har jag slutat med för att jag blir så arg på folk som tränger sig. Särskilt arg blir jag när personerna passerat gränsen för vuxen ålder med råge och därmed borde ha lite hyfs i kroppen. Jag ställer dock inte till med en scen utan räknar till tvåtusen i lugn takt. Dagens köande var inget undantag från tidigare erfarenheter. Människor kommer från alla håll, någon får syn på en väninna längre fram i kön, ropar "Bettan, tjohoo!" och går förbi framförvarande för att snacka lite strunt. Ska ju se ut så men alla vet att det är fulspel.
Lyckades denna gång bra med mitt räknande och var inte alltför irriterad när jag väl tagit mig in genom dörren.

Slog till på en gubbrutig resväska, en handknuten matta med lång, vacker lugg och en emaljmugg. Fin skörd för att vara en onsdag i januari :)
Hade hoppats på en spegel till sovrummet men det är ju så med loppisar. Du kommer sällan hem med det du var ute efter.

Uffe var snäll och körde mig och jyckarna åter till landet. Lyxigt är bara förnamnet. Hade skavsår så in i...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar