onsdag, januari 30

Inropad inspiration



solgul & ryms perfekt på symaskins-
pedalen

den vackra insidan






Idag bär det av till färgaffären, äntligen har jag hittat konkret inspiration till bordsskivan. Inspiration i form av en gammal, gammal plåtburk i den ljuvligaste gula färg och med blommor på. Ropade in burken på auktion under gårdagen och den var inte direkt gratis om jag säger så. Så är det ibland när man får slåss mot de gamla uvarna.
Det här kommer bli kul och jag kan inte vänta med att få sätta igång!
Nu ska jag göra mig själv och voffsarna redo för en bussfärd in till stan. Erikshjälpen öppnar vid lunch och det var alltför länge sedan jag hängde på låset.

Önskar jag haft en sådan där pensel som i Kalles jul. Du vet den som de målar schackrutor med? Så praktiskt det vore.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar