torsdag, januari 17

Mors lilla lathund sa...


... du må tro jag jobbar bra. Fastän vet du vad? Inte just idag, jag gör det helst en annan dag.




morgonfrilla

från julrean på indiska



Vaknade med en massa idéer snurrande i huvudet. Skulle vilja börja pyssla omedelbart men det hinns inte riktigt.
Sovrummet håller på att få en ansiktslyftning, nya sänggaveln är på plats. Uffe har gjort ett toppenjobb med måleriet!
Så snart en större sak kommer på plats är det ju så att många andra småsaker "måste" ändras. Lär väl bli en total makeover innan vi är färdiga. Ramarna ska i vilket fall sitta intill varandra ovanför sänggaveln, de matchar rätt bra i färg och missmatchar sådär lagom mot gaveln med sitt rombmönster. Frågan är bara vad som ska vara i ramarna. Kan jag få drömma mer konkret nästa gång?
Har en vit canvas liggande. På den vill jag skriva en dikt, vackert med svart acryl. Får ångest över en omålad canvas och kan för mitt liv inte dra första penseldraget. Får kanske börja med att bara klottra på en och se om det lossnar?

Känner lättnad över att jag på rätt dag grattat alla fyra nära familj som fyller år i januari månad. Morfar var sist ut idag! Känner mig som en verkligt dålig människa om jag skulle glömma så viktiga tilldragelser. Hurra för mig.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar