torsdag, januari 24

När solen kallar

... springer jag den till mötes.



vacker vårvinterdag

öppet vatten




Detta var den grå dagen jag skulle ha stannat inne och botaniserat bland tvätthögar, rensat ur garderoben och kort sagt gjort bort allt tråkigt på en endaste gång.
Så kommer solen och blinkar förföriskt med sina strålar och jag måste, måste ut.
Efter nästan två timmar på knaten är jag lugn och lycklig. Solen värmer, det droppar från taken, ute doftar det brasa på björkved, i skogen är det snö men på trottoarerna både känns och hörs gruset knastra under skosulorna, småfåglarna kvittrar och på taken ligger kråkor och solar. Vårlikt så det bara sjunger om det.
Tvätten har inte gått någonstans och golvet är lika skräpigt som när jag lämnade det. Ingen skada skedd.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar