onsdag, januari 23

Jag ♥ Skåne



praktfullt sommar-fynd



Tror jag börjar bli radikal i mitt secondhand-shoppande. Är inte än men börjar bli.
För, varför i hela friden köpa nytt om det jag vill ha finns att hitta begagnat? Och varför i hela friden låsa sig vid en precis och exakt sak när det kanske finns en ännu, för mig, okänd snyggare pjäs där ute?
Nästan hela min och kärlekens hem består av prylar som bott hos någon annan innan de flyttade in hos oss. Minns var jag köpt var sak, på vilket lustigt sätt de fraktades hem, vad det var för väder den dagen, glädjen jag kände när jag fick syn på just det fyndet, lyckan i samlandet och letandet.
Vi har dessutom bara ett enda jordklot att gemensamt förfoga över. Tänker mycket på det jordklotet.

Först kanske det blev loppisar för att det var billigt. Jag minns inte längre.
Nu är det en medveten livsstil.
I mitt tycke är dagens estetiska (och musikaliska) tillvaro likriktad intill intetsägandets avgrund. Alla ska med andra ord vara annorlunda & hitta sin lilla nisch. Flertalet vare sig hinner, orkar eller vet hur.





4 kommentarer:

  1. You know whojanuari 23, 2013

    Som vanligt. Och det är bara bra. Your ability to describe the simpilist of things in utmost detail and feeling is remarkable.

    SvaraRadera
  2. Får verkligen hoppas det är den där i bakgrunden du menar.. ;-)

    <3 U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mest den där i bakgrunden men även mångsidiga Skåne i stort :)

      Radera