fredag, januari 25

Tjugo grader kallt

... & glitter överallt.




svag för skuggor

gottar oss i stugvärmen


Snopen gårdagskväll då jag slocknade framför Antikrundan strax innan klockan slog 21. Fullkomligt utmattad efter en god dags fixande. Suck... det var ju min lediga kväll.
Blir ingen favorit i repris vad gäller långpromenad då termometern visar på minus tjugo grader. Det är ungefär femton grader för kallt för mina små troll :)
Minns inte när jag tog en runda på Röda Korset eller klädaffärerna senast och stod därför hurtigt påklädd och redo att istället åka in till stan. Hann inte mer än sticka näsan utanför dörren innan jag abrupt ångrade mig- orka knata omkring i denna friska luft fram till lunchtid innan nästa buss går hem. Billigt och bra, älskar´t.

Igår hade jag tur och fick se en nyligen inlagd annons på Blocket. Ett enkelt, äldre högskåp med glasdörrar. Hade ursprungligen stått som monter i en skola men var nu till salu för 400 kronor. Trevliga knoppar, vitmålat, helt okej pysselobjekt. Ringde och slog till direkt. Ska använda det som klädskåp i sovrummet och blir därmed äntligen av med jätteklumpen som vi övertog från förra husägaren.
Ytterligare en pusselbit på plats. Utan att köpa nyproducerat.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar