fredag, april 26

Att blanda nu & då


farmor som broderat i en tid för länge sedan


Tillfredställelse på Säterivägen! Fönstermannen har anlänt och vi har alla en alldeles utomordentlig tid tillsammans. Ätit både för- och varmrätt. Välkomstdrinkat. Skålat för kocken (mig). Allt går civiliserat till. Borde jag kanske nämna att fönstermanen är min föredetta? Eller jag hans föredetta? Föredetta är förresten ett hemskt ord. Levde i vilket fall tillsammans i åtta år innan bråken blev fler än de glada dagarna... Att ha tagit hand om saker väl nog för att kunna förena nu och då känns som en fantastisk vinst. Att mötas upp i en annan tid och på en annan plats är hur trevligt som helst.

Hör Uffe och Per snacka film och musik i rummet intill. Hör även små vovvar som slåss om att få vara i nykomlingens fokus. Känner min egen tillfredställelse över hela situationen. Ler. Som jag visste att jag en dag skulle göra.

Kärlek.




2 kommentarer:

  1. Låter som en alldeles underbar dag och känsla! En hälsning från norr till er alla och lycka till med dörrar och fönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här hälsas också! I dag har vi intagit frukosten ute & gått barfota på stranden- första gången i år.

      Radera