tisdag, juni 25

Varor och tjänster

Jag vet verkligen inte men har funderat. Är inte världen full av dåliga varor och tjänster? Hur kan det vara så? Är det jag som är korkad och till exempel väljer en dålig internetleverantör? Kan jag inte kräva att mat på en lunchrestaurang ska vara välsmakande? Och likna den beskrivning jag läst i menyn? Eller ska det vara okej att sälja överkokt mat om lunchen bara kostar, låt säga, 60 kronor? Ska jag behöva hitta lösningar till truliga butiksbiträden som hellre sms:ar än är kreativa? Hur känns det att jobba för ett företag som lovar runt och håller tunt?

Vårt bredband är det skräpigaste jag varit med om. I går höll jag på i två timmar för att skriva ett blogginlägg där det ändå slutade med att texten inte gick att spara och publicera. Jag blir så vansinnigt arg. Är inte min tid värd någonting? Betalar jag inte räkningarna punktligt? Ett bredbands enda funktion är väl just att leverera? Inte bara ibland och efter att ha startat om routern femton gånger.

Nu kan det ju tyckas vara en stark reaktion för ett ynka bredband men det är principen. Senaste månaden har jag ätit rent utsagt illasmakande mat på restaurang inte mindre än tre gånger. Senaste året har jag fått mitt hår förstört hos frissan två gånger. Förra veckan köpte jag två gräsklippare som var trasiga. Bara ett spontant axplock.

Varför i hela fridens dar är världen full av dåliga varor och tjänster? Jag går runt med en ständig känsla att bli lurad och förd bakom ljuset. Överväger att skola om mig och söka jobb hos Konsumentverket, jaga företagare med blåslampa och ställa upp en skampåle på torget i varje stad.

Fast en positiv sak finns det ändå i kråksången- bloggen hade besöksrekord i går. I går, när det enda jag lyckats skriva och sedan inte ens kunde radera var en radda ord på f.

F som i förbannad frustration. Eller fis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar