måndag, juni 24

Ett redigt fruntimmer


massor av söta bär i hettan

snoppa & frysa & tjuva

en ny laddning flädersaft 

frö av lupin



Javisst och gärna. Fis, flukt, foto, fralla, fingor och famntag...

---

Alltså, jag är så trött, så trött på vårt nät. Vissa dagar fungerar det hur bra som helst- det vill säga som det ska. Andra dagar så bryts uppkopplingen ideligen. Ideligen. Om du inte vill svära och inte känner för att räkna till hundra (igen) så fungerar det bra att skriva barnsliga ord som börjar på f.

---

Jag återgår till det rediga. Tycker det är en så tillfredsställande känsla att kunna och klara av saker. Som att flytta ett skåp, koka soppa, måla en vägg, skriva en text, plantera en buske, riva ett plank, skotta uppfarten, safta... Jag vill kunna själv, våga ta i lite! Så var vår söndag där fokus mest låg på att plocka bär, ta till vara fröer och bunkra upp med ytterligare en laddning fläder. Finns få gånger jag känner mig så rik som när frysen är fylld av naturens guld.




2 kommentarer:

  1. Du skriver snyggt och verkar ha ett öga för det fina i vardagen. Tycker om bilderna! Halkade in på din blogg och har fortsatt läsa. Keep it up! / Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för snälla ord och hoppas du fortsätter läsa!

      Radera