måndag, juni 17

Växtkraft


kvällens middag

fasligt så det växer, pallkragarna i bakkant

på väg mot härodlade gubbar



Har jobbat på ute under dagen och fortsatte en stund sen kväll. Huvudvärk så det står härliga till, händer tacksamt nog inte ofta längre. En stunds vila med bok hjälpte, likaså vätska och mat i magen.
Mannen är fortfarande utomhus. Träpartierna av fasaden sprejas med rengöring och kan förhoppningsvis börja målas under morgondagen. Nu händer det synbara saker och det tycker jag om!

Mitt fulla fokus ligger utomhus har jag märkt. Till middag åt vi jordgubbar och vispad grädde. Om kvällarna landar vi en dåsig stund i soffan, slumrar till och flyttar in i sovrummet där jag hinner läsa två sidor i en bok innan jag vaknar av att densamma landar på min näsa. Sommartider, alltså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar