tisdag, juni 18

-Hej kom å hjälp mig...


målarstege införskaffad

äta bör man...

... annars dör man

uffe plockade fläder & jag beundrade
naturlivet

fundersam liten




...ropade huset när jag klev in. Låtsades inte höra och än det mesta lite på sniskan.

I dag har varit en sådan där dag som minnet kommer plocka upp från ingenstans när januaristormen viner. Har inte gjort alltför många knop, mest spatserat omkring i mitt rike. Mitt på dagen drabbades jag i det närmsta av värmeslag medan små vovvar däremot gärna ligger i gassande sol då hetta inte verkar bekomma dem det minsta. Utvilad och lätt till sinnes fick jag ett sug efter att laga mat. Kockade gnolande burgare med en massa goda tillbehör. Tillfreds över att kunna hämta in sallad från landet- det växer snabbare än vi hinner äta! Ger självförtroende och lust till att odla något lite mer avancerat.
Nu under kvällen har jag njutit den något, något svalare luften och sena rundan där vi plockade fläderblom var riktigt skön. Lämnade efter sig en lyxig sammetskänsla av semester vid Medelhavet.

Flädersaften är kokad och ska nu dra i dagarna tre, den hinner gotta till sig alldeles lagom till midsommarfirandet. Själv ska jag gotta till mig med den spännande upplösningen av Roslund & Hellströms senaste... Åh, nu slår det mig att semestern närmar sig med stormsteg, läge att göra en genomtänkt beställning av litteratur. Som jag ska läsa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar