fredag, juni 21

Midsommar och traditioner


nyvaken frukost

midsommar, kärlek och en samling blommor

hos oss är det han som bär kransen

en riktig sommartårta



Hävdar att jag inte bryr mig särskilt mycket om midsommar men blir lite av en general när dagen väl gryr. Har sovit sju kvart i timmen för att vakna som en glad och fräsch midsommarflicka. Kommer ha blommig klänning och rutiga skor, äta glass i hamnen i Åhus, plocka blåklint och binda mig en spretig krans. Hyser en innerlig kärlek för sill och hela balusen ska inmundigas vördnadsfullt tillsammans med kärt sällskap och rosévin. Nubben hoppar jag däremot gärna. Jag vill äta hempulad gräddtårta, hålla handen, strosa långsamt och med en vallmoknopp bak örat vila mot kärlekens bröst på årets längsta dag.

Glad Midsommar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar