onsdag, juni 26

Med hatten käckt på svaj


en varm junidag

en ruskig men vacker junidag

mer nyutslaget än så här blir det inte


Brukar tycka att ett par dagar av mulet och regn är en skön kontrast till allt det ljusa, bjärta och uppe-i-varviga. Något läkande med ljuset och ljuden. Fast inte denna gång då stod vi i startgroparna för att börja måla husets träpartier. Hann ett par meter till och med. Sedan kom regnet och det har hållit i sig i dagarna två. I morgon hoppas jag få slå igång spridaren över grödorna, att det blöta torkar snabbt i varma vindar och att få stå under stegen och se hur kärleken stryker färg över brädorna. Jag är inte alltid ett redigt fruntimmer och höjder är en av de där sakerna jag inte gärna ger mig på, blir alldeles yr så snart bägge fötterna lämnar marken. Däremot kommer jag vakna redo och med fågelkvitter i hjärtat när det är putsens tur att bli färgsatt!

Å andra sidan har jag tack vare regnet tagit mig tid att gå till frissan för att därefter bli bjuden på  middag och prat hos svärisarna. Lite uppladdning inför semestern. För-semester, kan vi kalla det.

Nu håller vi tummarna för torrväder, eller hur?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar