torsdag, juni 27

Husmålarmiddag


nalle rengör kablar

chili con carne



Vaknade inte förrän klockan var närmre elva i förmiddags, snacka om att bli irriterad på mig själv. Inom fem minuter var kläderna på, hundarna kopplade och vi ute på så rask promenad som det går att ta alldeles nyvaken. Direkt därefter gjorde jag något jag nästan aldrig gör- åkte in till stan tidigt med sikte att gå i affärer i timmar. Handlade ett par ombyten kläder, rea överallt, åt lunch och shoppade semesterböcker på loppis.
Väl hemma var klockan nästan kväll och svärfar kom över för att hjälpa till med målningen. En bit hann de allt och uppehåll är det! Stärkt av dagen städar jag huset, lyssnar på Adele och bjöd övriga arbetare på riktigt god chili con carne.

Nu ska jag ta mig ett träningspass tillsammans med hurtig kärlek. Skönt efteråt men gruvsamt nu, i skymningen.

Fin dag och kväll trots dålig start.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar