söndag, juni 30

Skräploppis & personalfest


pittoreskt på promenad

snabbmat

så att fötterna ska orka en natt till



Herrejemima vilken skräploppis vi kom till i går. En lite rolig variant där man betalade inträde och fick gå runt och kika på sakerna, sedan ombads alla gå utanför området och ställa sig bakom ett snöre. När signalen ljöd klipptes bandet och det var fritt fram att handla. Åtminstone tror jag att det var så det gick till. För första gången i historien åkte vi vidare innan loppisen ens öppnade- några fler besök i Viby blir det förmodligen inte för min del! Vi drog till andra, mindre loppisar istället och visst fick jag fynda.

Har gjort mig fin och åker snart iväg på personalfest. Regn och blåst gör att uteaktiviteten som finns planerad inte känns vidarevärst lockande. Jag menar, när jag nu sminkat mig, tjoffsat hängen i öronen och fönat håret vill jag inte ställa mig i en park och spela kubb i vare sig hällande eller duggande regn.
Fast först bjuds vi på mat och sedan är det väl bara att åka hem om det inte passar fröken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar