lördag, juni 29

LO P P I S - lördag!


äntligen lyckats fånga på bild


Förvärvsarbetar hela helgen. Ohyggligt ont i just hela kroppen sedan ledighetens aktiviteter i trädgård och hus. Fast inte värre värk än att jag känner mig levande. Efter nattens jobb blir det inte sova av utan ska svida om, laga frukost och beger mig därefter på sommarens första stora loppis. En sådan där de tar tio kronor i inträde, dit man bör komma en halvtimme i förväg för att hitta parkering och en sådan där alla är löjligt taggade.

En på Uffes jobb är tydligen med och arrangerar hela ståhejet och han berättade:
Förra året hade en person fått syn på ett bord som den glatt betalade för och med säljaren kom hen överens om att bordet kunde stå kvar för senare avhämtning. En stund därefter kom en annan person, betalade en annan säljare för samma bord och bar glad i hågen iväg möbeln. Förste köparen får syn på detta och rusar ilsket fram varpå verbalt bråk uppstår. Gap och skrik och fula ord. Ingen vill ge upp sitt bord. Slutar med att köpare nummer två ställer ner bordet på marken och sparkar sönder det med orden "om inte jag får det ska inte du heller ha det!"

Att gå på loppis är för det mesta skojigt men människor visar inte sällan upp sin allra fulaste sida i jakten på ett fynd eller två. Ofta kvinnor i övre medelåldern som är högljudda, tränger sig och rycker saker ur händerna på andra. Själv ska jag göra mitt yttersta för att undvika skandaler och för att bidra till en trevligare atmosfär.

Vis av erfarenhet tar jag med paraply, regn hör till. Sekundärt kan jag använda spetsen till att korrigera oartiga damer. Ett stick i revbenen, haha.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar