tisdag, juli 30

Fler resebilder


innan avfärd

niklas och yngsten

sjöman

ulla utforskar vattenbrynet

små solar

vila

hjortron!

kan man kalla utsikt

jag trivs



En strålande vacker dag bar det av till båt långs Torneälven. Målet var familjen Viks stuga som ligger avskilt och alldeles vid vattnet. Vi plockade hjortron som senare under kvällen intogs varma tillsammans med vaniljglass, kikade på småkillarnas trädkoja och spankulerade omkring i solgasset. Skulle vilja tillbringa ett par frostiga vinternätter där i stugan. Ta en bastu, lyssna på tystnaden, sitta så nära kaminen att jag hör björkveden knäppa och bara sitta i soffan med blicken fäst på fjärran is. Plåta. Kanske ha tur att få se norrsken. När jag själv bodde i krokarna var det en så vanlig syn att jag knappt orkade gå ut när det spelade som mäktigast på himlen. Nu är det några år sedan sist och jag hade stannat uppe hela natten om tillfälle gavs!

Tänk vilken glädje att utan större åthävor ha kunnat ha med hundarna på hela denna långa och händelserika resa. På tåg, flyg, olika hotell, med båt, på Arlanda Express, i taxi, mitt i Stockholm city och hemma hos släktingar. Väldigt fint på alla vis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar