tisdag, augusti 13

En dag i framtiden


i lobbyn på nordic light

vovvarna på drottninggatan

"att älska är att giva, giv!"

en magisk sommarkväll på resan hem från norr

på äventyr

favvoaffären! lägg märke till att
håkan pryder den okända tjejens
väska




Har levt i framtiden i stort sett hela dagen. Fortfarande trött efter den gångna helgen tycker jag det var helt legalt. Vad finns förresten att välja på? Alla dagar kan inte vara på topp och tro mig, jag är minst sagt ur fas med energin. Golvad och nedstämd, bara sådär.

Hursomhelst så har jag bokat Winnerbäck i slutet av oktober, ska gå tillsammans med en kompis och ser väldeliga fram emot vår tjejkväll! Vi ska käka middag, skåla och skråla minsann.
Därefter spikades den kärlekshelg som ska gå av stapeln i slutet av september. Jag och skatt i huvudstaden, en långweekend. Utan vovvar denna gång så att vi kan sitta kvar på restaurang hur länge vi vill om kvällarna och gå på så många museer vi orkar under dagarna. Kommer att bo på samma hotell som senast nämligen Nordic Light- 100 meter från Centralen, perfekt ifall det råkas bli storshopping. Bokat, betalt och klart.

Avslutade framtidsdagen med bio i Bromölla där vi såg Elysium som ju utspelar sig just i framtiden. Snacka om att det måste vara landets mest eleganta allmänna biograf! Som att själv kliva in i en film bara den oansenliga entrédörren öppnas. Gulddraperi, stjärnliknande spotlights i taket, prydlig kassör iklädd väst och så dubbelt avstånd mellan stolsraderna i salongen så att det går utmärkt att halvligga under filmen. Tror att de vunnit pris för bästa ljud, kan det stämma tro?

I morgon är en annan dag och jag hoppas vakna glad, pigg och redo. Sassabrassamandelmassa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar