torsdag, augusti 15

Skuggfigurer






Har märkt på flera av mina favoritbloggare att jag är långt ifrån ensam om att få en augustidepp. För dessa verkar det höra samman med minnen av nystart i skola, att det verkliga bokslutet rent mentalt inte sker vid nyår utan de facto nu. Jag har varit inne på samma linje själv då mina tankar vandrat till vad jag egentligen ska göra med mitt liv och jag känt att cirkeln bara börjar om. Jag som älskar rutiner och helgar vanor har inget emot cirklar men ändå- med måtta. Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Fast jag vet vad jag inte önskar göra och det är karriär. Vill inte sitta med en telefon som ständigt ringer eller identifiera mig med en titel. Jag vill göra ett bra jobb och tjäna pengar till fri tid. Fritid.

Tur det alltid finns människor och djur som vill en verkligt väl. Har försonats med augustiångesten och börjat planera... Vad hoppas jag få visa inom kort!




2 kommentarer:

  1. Tycker du är helt inne på rätt spår Jessika. Fritiden, de som är en nära (4- och 2-benta)och ens inre DET är det viktiga. Kram. Och stå på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just så är det. Ingen mer augustidepp (jo, säkert nästa år)! Kram

      Radera