måndag, november 25

Arla bittitid


in med juliga mysljus

s o l e n   i högerkant & de stöpta
juleljusen i vänsterkant



Ännu en morgon där jag betraktar hur solen omständligt sträcker på sig för att orka stiga och sprida sitt ljus. En stor flock gäss flyger i formation över himlen, tittar på dem tills de försvinner som små prickar i fjärran. Kan inte rå för att det varje gång känns som att bli lämnad kvar. Kompisarna drar upprymda söderöver och jag får hålla ställningarna! Har läst att de flyttar ända till Mexico. Föreställer mig att Skåne-Mexico måste vara en strapatsrik flygning.

Gårdagen var stundtals isande kall, en sådan där kyla som det inte går att klä sig mot. Undrade då högt hur tusan gässen klarar att flyga. Kärleken svarade att de har mycket späck som håller dem varma. Replikerade snabbt att "det har jag med, men jag fryser som fan!" Fick ett frustande skratt till svar :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar