onsdag, november 13

Att inte vara en liten lort









"Men då sa Jonatan att det fanns saker som man måste göra, även om det var farligt. ’Varför då’, undrade jag. ’Annars är man ingen människa utan bara en liten lort’, sa Jonatan."


Frågeställningar kan dyka upp i huvudet av olika orsaker. Den fråga jag alltid ställer mig själv i förhoppning att prioritera eller besluta rätt är. På min dödsbädd; kommer jag ångra att jag inte städade mer? att jag inte jobbade mer? att jag inte höll truten oftare? att jag inte accepterade mer? att jag inte var mer moderiktig? att jag inte hoppade en måltid oftare?

Jag är ofta orolig och obekväm inombords men lyckas sällan eller aldrig vara tyst. Det tycker jag på det stora hela är en fin egenskap och modigt.

Tankar en solig morgon.
Av ingen särskild orsak.


P.s På min dödsbädd kommer jag ångra att jag tänkte så mycket innan jag talade D.s




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar