fredag, november 8

Kristianstad by night


än grönskar det

mysigt

paradvåning som fascinerar

språkpolis, se längst ner till höger :)



Unge herrn mår fint och vi har gjort stan. Åkte in i god tid för att flanera och fönstershoppa innan kvällens middag, hur skönt som helst. Jag spenderade i tanken åtskilliga tusenlappar på lampor, mattor, porslin, väskor och annat vackert. Fick syn på en urtjusig paradvåning. Så skulle jag vilja bo på min ålders höst- eller under någon period av mitt liv. Bjuda hem vänner en lördag kväll, kunna gå en trappa ner och vara mitt ute på stan. Dags att börja byta inriktning på "karriären", uppfinna något revolutionerande, börja spela, börja spara eller åtminstone ställa sig i bostadskö. Ska genast leta upp numret till det kommunala bostadsbolaget...

Under tiden vi satt på restaurangen och väntade på middagssällskapet hann jag lusläsa menyn och fick mig ett gott skratt. Där står ordagrant "Barn under 10 år kostar upptill 125 kr". Även om jag nu inte vore en språkpolis är meningen fullständigt obegriplig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar