onsdag, november 6

I konstant förhandling







Vi är bara en pyttebit in i november och jag vill bara sova. Läsa, sova, läsa, sova...
Igår kom en kompis över på middag, vi hade trevligt några timmar och sedan blev jag sådär trött igen!
Varje sak jag ska göra innebär, ibland, timmar av förhandling med mig själv. Att jag tog mig ut på en långpromenad idag medan fortfarande ljust visar på ett visst mått av disciplin.

Har känt mig febrigt krasslig och får hoppas det tillfälligt satt sig även på kreativiteten. För det finns saker jag vet och de är; ingen vinter blir bättre utan frisk luft och dagsljus, ingen vinter blir heller bättre utan D-vitamin och kreativiteten blir inte större av sömn i överflöd. Så jag fortsätter tjata på mig själv och vips så blir allt piggt och händelserikt igen.

Innan dess kommer vi inte ses här varje dag. Om du inte vill ha rapporter över vad jag läst? Under mina två dagars ledighet har jag tagit mig igenom en och en halv roman- illa!
Nu ska jag laga middag, i förhandlingen inför den aktiviteten har jag lovat mig att det är helt i sin ordning att läsa en stund på maten. Du ser, jag är tuff.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar