tisdag, november 26

Morgonfynd


frostigt fynd


kottarna avlägsnade & på tork




Morgonen gav mig ett HALLELUJAH-moment i form av blodröd sol i uppgående samt gnistrande frost. Nyper kinderna röda och gör att jag går lite hastigare än annars men oj, så skönt!

Har hunnit promenadfynda en väldans massa lärk-kottar. De är mina favoriter av kottar, näpna som små rosenknoppar. Tanken är att jag ska göra en krans att ha inomhus; kransstomme i frigolit, limpistol, en gnutta frostigt sprej och kottar. Idén är ingalunda min egen, såg en dyr historia sprejad i guldfärg i en affär jag besökte under helgen. Är inte mycket för guld och betalar inte gärna hundratals kronor för något jag, förhoppningsvis, kan göra lika fint själv.

Så där ligger de nu på tork och bara väntar. Fortsättning följer...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar