måndag, december 2

Välkommen, december!


hemåt i gryningen
ståtlig


måla frost, bygga krans

fåglarna ville ha mat trots grönskan



När det började smaka blod i munnen och uppförsbacken inte ville ge med sig. När tankarna på Italien och en oansenlig taverna började växa till ett begär- just då var det lämpligt att slå över till december. Och här är du nu äntligen! Med åtta graders värme, en gräsmatta som vill bli klippt, en Jasminplanta som blommar lika vackert som vore det juni. Jag som vill ut med det gamla och in med ljuset. Jag som tänker julbord dagarna i ända och som letar i gömmorna efter recepten på mina godaste godisar, jag som vill ha en kall nästipp och av köld fumlande fingrar.

Vill mamma och pappa skicka en nytagen bild hemifrån som jag kan få dela här? Bara så jag får visa var jag kommer ifrån och vad jag är van vid så här års. Välkomna hem förresten!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar