fredag, november 8

Solen skiner & fredagen är min










Tror aldrig det blev så att jag visade dig vardagsrummet sedan sofforna väl står på plats och med den på auktion inropade 60-tals mattan på golvet? Mattan kostade 625 kronor ny och runt 300 kronor detta år. Älskar auktioner, återbruk och alla kunskaper som kommer därmed! Att miljön mår bra är självklart viktigt men jag skulle ljuga om jag skrev att det är det som lockar mest. Ungefär som förhållandet mellan mig och brysselkål- jag älskar den, frossar i den och tycker att denna ädla grönsak passar till det mesta. Att den också råkar vara nyttig är ett rent lyckokast.

Beundrar människor som kliver ur sin bekvämlighetszon och gör medvetna val som på sikt ger oss alla en bättre värld. Jag gör alltför sällan så. Lagar mat för att jag älskar att laga mat, köper på loppis för att jag är en samlare, har hundarna som ursäkt för att vara ute i skog och mark och unnar mig själv helt fel saker. Jag grubblar mycket och mår bra av att jobba med händerna. Men det slår mig att allt jag gör gör jag för att jag kan och vill.

Solen skiner och jag är på väg i säng. Min helg är ledig och jag vill klä upp mig, äta på restaurang och få nya intryck. Flanera på stadens gator. Så, i kväll äter vi ute- går till sängs med längtan i tanke och mage.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar