tisdag, december 10

En sådan där morgon


spirea december

färgglad lek? nej, mullvadar & fällor
för desamma- överallt
vi vs mullvadarna 0-30


irriterad morgon & en krans rikare


Korrigerar mig själv när jag blir arg på gränsen till att det svartnar för ögonen men uppmuntrar att tala om vad jag tycker och därmed känner. Övar hela, hela tiden och blir allt bättre. Jag har gjort stora framsteg! Får sällan bryt men blir oftare allvarlig, bara sådär. Men så händer en morgon det där som får mig tvärarg samtidigt som jag vet att det jag vill göra skulle äventyra allt. Suger på den karamellen och trött så trött fortsätter jag att måla kottar. Lägger desamma i vettiga högar. Hämtar limpistolen, saxen och en kransstomme. Går lös med lim och sax och på uppstudsen mildras det arga till något som kan hanteras- så länge. Pyssel är livets balsam!

Snålhet, översitteri och arrogans ger mig utslag. Nu kliar det igen... Nog inte värt jag tänker mer på det här nu :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar