onsdag, december 11

Hanna från Arlöv (Ulf Dageby/Nationalteatern)





Jobbade på tvätten i Arlöv
Det var sommar och varmt
Det var ett sommarjobb
Skulle fixa lite egna pengar
Och bredvid så stod det en kärring
Hanna från Arlöv svettades i ångan från pressen
Det var 40 grader varmt

Hanna från Arlöv, hej
Jag lärde mycket av dej
Du sa som det var och det kändes så bra
Nu kan jag göra någonting själv

Hon var så förbannad på värmen
och på chefer som sa att de inte har råd med fläktar
"Så kyss mig därbak" sa Hanna

Och Hanna höll tal på en mangel
"Nu strejkar vi vilt vi är väl inga djur!,
vi ska fanimej ha våra fläktar!"

Hanna från Arlöv, hej
(refr)

Så fick vi då tillslut en fläkt
det var en enkel fläkt
det var nästan lika varmt som förut
Men jag lärde mig att fightas

Hanna från Arlöv, hej
(refr)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar