onsdag, december 11

Gryningsljus & trivsam mittiveckanledighet










Lugn morgonlunk åt bussen till gör mig alltid sugen på att dra fram kameran. Himlen gör något med mig när den är sömnigt blå. Styrka och vemod i samma tanke, två sidor av ett mynt. Ibland har jag tid men ingen kamera. Ibland har jag kamera men inget minneskort.
I dag hade jag alla tre; tid, kamera, minne. För all del lust och batteri därtill.

Kör Agnes version av "Hanna från Arlöv" på repeat. Avskydde den vid första lyssningen men nu lämnar den banne mig inte mitt huvud- svårt förälskad. 
Hade du någon Hanna från Arlöv i ditt liv när du växte upp? Jag hade och vet hur bra det är för självrespekten att våga säga ord som "till", "stopp", "ifrån", "nej", "varför", "lägg av" och "fanimej".

Bästa talesättet: "If you aren´t a part of the solution, you´re a part of the problem."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar