fredag, februari 28

Tillfreds jag


här ser jag staden vakna

bara jag som var pigg fredag morgon- toppen!



Veckan som gått har betytt mer jobb än det som ursprungligen stod på schemat- lycka att ändå orka knata direkt till gymmet och ställa mig på bandet som skänker mig sådan ro i sinnet. 47 minuter gick jag där och tittade ut över torget, drog upp önskemål för helgen och kände en frid som började i torson och spred sig till lemmar och huvud. Sorterade intryck, tänkte tankar till slut. Som att bli av med slaggprodukter- det här att lyckas tänka en tanke från början till slut.

Helgen är bara vår, något jag varit mån om och därför inte bokat in minsta loppis eller fika. Jag vill bräsera högrev, äta frukost med levande ljus och slungad juice, städa i trädgården, se på TV, måla en vägg och vara så nära kärleken jag bara kan. Och så vill jag till gymmet igen- på söndag.

Medan jag lagade gratinerad blomkål till middag hängde kärleken om tavlorna i kökets blå del. Brahmsen är med andra ord på tapeten! Lyser upp och gör mig glad.

Nu ett glas rött och så ett djupt andetag. Ska titta på Jills´ veranda där Kristian Gidlund är veckans gäst. Finns ingen jag hellre önskat få möta om så bara för en stund.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar