fredag, mars 7

I fönstrets spegel himmel blå


för att jag älskar honom så

tage, promenad! tage? 
något säger mig att han hör 
men struntar i mig...

gunni & krokusarna



Har en utomordentligt fin ledighet. Den har känts lyxig och lycklig men utan att kosta. Att likna vid en vällagad husman där rester och basvaror tillsammans gör en fullträff. Min husman har bestått av träning, promenader och hemmapill av den roliga sorten.

Under morgonen har jag tagit itu med en del sådana där saker som bara skjuts på tid trots att de är snabbt åtgärdade; beställt nya skruvar till sovrumsdörren som installerades för vad som känns som en ocean av tid sedan, mejlat hotellet angående den Stockholms-resa som nu är mindre än tre veckor bort. Sist vi besökte huvudstaden var det med anledning av att jag och Uffe firade vår förlovningsdag- nu återvänder vi på dagen sex månader senare av en ännu maffigare anledning. Älskade mamma fyller 60 år! Orden ser så fel ut i skrift. Min snabbtänkta, ungdomliga, hurtiga och fräscha mamma snart 60 år? Tiden går och vissa åldras knappt. 60 är det nya 30?

Nu kallar solen och vi omfamnar de sista timmarna av tid till fritt förfog.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar