fredag, mars 7

Som vore j a g vulgär, bah!






Hoppas känna mig laddad för ett pass direkt efter jobbet på måndag morgon. Ser det inte skönt ut? Planerade hur jag väl till mods skulle duscha och sminka av mig efteråt för att väl hemma kunna ramla direkt i säng. Låter inte det som en vettig och bjussig sak att göra för mig själv?

Efter gårdagens långpass vet jag inte vad jag ska tänka längre. För det har runnit mer vatten än jag trodde under broarna sedan jag duschade offentligt. Då var det okej att slänga med såväl hängande som pigga bröst i tvagningsritualen. Att strutta runt med hoppande, degiga eller fasta magar; ibland har vi genetiken att falla tillbaks på, andra gånger visar den vad vi tycker om att göra när vi inte befinner oss på gymmet. Sistnämnda är vad som gäller för min del och jag skäms sällan. Vissa rakar både ben och snippa, andra rakar ingenting, en tredje kanske ansar pubeshåret som vore det en tätvuxen tuija- i hjärtformation. Ytterligare en annan piercar blygdläpparna.

Nu?

Vi använder tydligen badkläder i duschen och i omklädningsrummet skyler kroppen med handdukar. Att ta på trosor hållande en handduk verkar besvärligt. Att ta på BH hållandes en handduk verkar närmast ogörligt. Och jag blev så förvånad av mina medtränares sammanbitna sjå där jag satt för att ta på mig ytterkläderna. Först tänkte jag "åh, fan vad tur att jag inte bara strippade och betedde mig som förr".

En kvart senare tänkte jag; "åh, fan vad de kommer titta när det är min tur att ta en gymdusch"! Av princip kommer jag inte krångla med badkläder och handdukar. Jag kommer hänga, slänga och bete mig som folk. Vet du varför?

Jag har en kropp. Du har en kropp. Jag tar hand om min på det sätt jag tycker är bäst. Du tar hand om din på det sätt du tycker är bäst. Jag vill inte ha synpunkter på min kropp och kommer inte ge dig synpunker vad gäller din. Jag raljerar inte över min kropp och kommer inte heller göra så över din.
Jag vägrar att de enda nakna kroppar vi ser dyker upp på retuscherade affischer. Eller att de feta/mulliga kroppar vi ser är handplockade ur estetisk synpunkt. Nog.

Vill du se mig naken eller bara göra sällskap så kom till gymmet vid 08.15 på måndag!
Fitness24, Lilla Torg, Kristianstad är adressen. Dela, dela, dela.



4 kommentarer:

  1. Kör hårt snälla du! Tack :)
    / F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska jag, lovar. Tack för att du skrev, puss ♥

      Radera
  2. Menar du att det är så på riktigt. Blir bara trött på denna hets av ytan...Go for it Jessika GO!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är handdukar och smussel och trassel...
      Men sen kom jag :) ! Tack för stöd!!

      Radera