fredag, mars 21

Lång dag & sådär

världens godaste

hit me baby one more time!




Träning och lunchdejt följdes av någon timme till stads. Stapplade utmattad hem, sänkt av ljud och värme.

Väl hemma tittade jag på inspelade "Ryttareliten" och inser än mer att alla har en plats här i världen. Till och med idioterna till ryttare. Lustigt nog var det ryttarna med minst divalater och pekpinnar som rent konkret vann. Ryttarna som behandlar sina anställda bäst. Vad säger det dig?
Mig säger det massor!

För vem vill ha en sarkastisk, ordmärkande eller nedlåtande chef?
När gör jag bäst ifrån mig?
Och vad är egentligen mobbning?
Får chefen ha en dålig dag?
Borgar akademisk utbildning, titel och lön för ett vettigt tänk?

Haha, nej, verkligen inte!  En chef får ha en dålig dag, vara sarkastisk, märka ord, prata över huvudet, delegera galet och favorisera. Det ser vi ju bevis för dagligen.

Jag pratar såklart i runda slängar och rent allmänt. Men om det börjar redan i förskolan, en dålig grund där, är det då så märkligt att det hänger med i hela framförvarande kedjan?
Tittade på gårdagens Uppdrag Granskning där förskolebarnen fick äta knäckebröd och vatten till frukost och Mellis (bland många andra absurda händelser) för att inte överskrida matbudgeten som låg på under tio kronor per barn och dag. Senare plockade förskolans ägare ut miljoner i vinst.
Äckel päckel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar