måndag, mars 24

Vad är kärlek?


att tröttögd och stelbent möta detta... 

... gör mig betydligt mindre kantig!



Har haft en behaglig helg. Av naturliga skäl gick största delen av tiden till sömn- blir så då jag måste få vara glad och pigg även under arbetspass som överstiger tolv timmar. Vaknade till tonfisksallad och slungad juice. Det är kärlek mina vänner. Gav mig så mycket energi att det fanns mer spring i benen efter att ha avslutat tolv timmars jobb- struttade glatt till gymmet söndag morgon. Efteråt var jag i ärlighetens namn ganska slut där jag med darriga ben gick mot omklädningsrummet för att ringa efter skjuts. Uffe svarade direkt och sa "kom ut bara, jag väntar på vanliga stället". Tacksamheten kände inga gränser, jag trodde min andra halva låg hemma och sov och att jag skulle få vänta en halvtimme åtminstone.

Så vad är kärlek? Fråga min skatt, han är bäst på att visa det. Han säger ofta orden också men det är i handlingen känslan sitter. För Uffe är jag mest viktig i hela världen, det känns i bröstet.

Och vet du? Jag behöver den grunden, mitt ankare. Och vet du vad mer? Jag älskar och beundrar honom minst lika mycket tillbaks.





2 kommentarer:

  1. Vad jag än tar till i superlativ så är du alltid mest.. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där fick du allt till det... Kyss!

      Radera