onsdag, mars 26

Vill hylla två inspirerande

... kvinnor jag bryr mig mycket om. Den ena älskar och beundrar jag, den andras fantasi fångar min uppmärksamhet, henne beundrar jag också.

Älskade syster är oslagbar. Som när vi cyklade på Ven och vi andra (jag, Uffe, systers man Niklas) kommit lite före. Vi stod och väntade på resten av gänget och synen är oförglömlig; Sandra trampade ståendes med stora killen på ramen framför och lillebror baktill, lilla Ulla satt i cykelkorgen och en barncykel hängde över styret. Min syster supermorsan! Så stolt har jag sällan varit.

Och mitt i allt, i dag blev Barbro Lindgren tilldelad Alma-priset. Jag har döpt min blogg efter denna Barbro (och Ulla så klart). Oj, som jag beundrar! Har dansat, hoppat och firat mellan tvätthögar och packning. Go Barbro, go Barbro, go Barbro!

Åter till syster. Hon ringde mig tidigare i kväll, hörde hur hon log när hon sa:
- Nu är vi på väg. Kan du kolla om det finns garage till oss vid hotellet?
Får barnen inte flyga på grund av vattkoppor så tar de bilen till Stockholm istället. Hela familjen, bara sådär. Ingen stor sak.

Tror inte det finns någon som är häftigare än min syster!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar