måndag, april 21

Snabb för att vara lång, helgen



Tycker den här bilden beskriver Påskhelgen så himla fint. Har förvisso inte enbart legat på mage på en bädd av vårblommor men k ä n s l a n den fria och lätta har Uffe fångat.



I fredags packade vi bilen och begav oss på konstrunda. Barum, Brösarp, Vitemölla, Kivik, Bästekille och en hel del annat skoj. Vi stannade även till här i Folkestorp. Ett orört, gammalt bränneri vars lokaler är riktigt häftiga att vara besökare i. Skulle kunna tillbringa en hel dag här plåtandes rost och detaljer. Bilen vill jag för övrigt äga och puttra runt i. Fyller år i juli om någon känner sig kallad...




Interiören verkar orörd, bara effektfullt kompletterad med tillfällig konst. Efter stoppet och med hungriga magar drog vi vidare mot Brösarp för picknick på backarna. Vårt sällskap för dagen hade aldrig varit på en konstrunda innan och blev allt mer entusiastiska vad dagen led...





Vi hade en solig och fin stund i det gröna, den medhavda maten smakade prima och ja, det är så här det känns när livet är på topp.



Glad att jag bakade såväl focaccia som gjorde en limemousse till dessert, vi blev kvar länge vid lunchbordet och solen värme allt mer. Kan lova att vårt bord var det mest färgglada, haha.



Efter Brösarp blev det en god stund i Kivik. Loppisen var öppen och Angelica, som är både handlingskraftig och modig prutade ner resväskan på bilden till mig. Från 100:- till 76:- då det var vad kontanter samtliga av oss kunde skrapa samman. Tuff kusin jag har va? Du skulle ha hört sättet hon la fram det på, jag fick mig en lektion som jag garanterat kommer ha nytta av i framtiden.



Här är vi på Fabriken i Bästekille, ansiktena i lera fascinerar mig och många andra. Skulle investera i hela väggen om jag bara hade en konstpott. Varenda en av gubbarna är sin egen, kan stå och studera detaljerna och ansiktsuttrycken hur länge som helst.



Lördag morgon efter jobbet var det så här vackert, jag smälter vid åsynen av Magnolia. Är också svag för grupper av blommor, hur effektfullt är det inte en lite dimmig morgon när solen är på väg att ta över himlen? 




En av tavlorna på bilden blev vår, både jag och kärleken fastnade för den omedelbart och utan att ens ha sett den samtidigt... Den som huvudsakligen syns i bild. Har ett fantastiskt djup och kommer göra sig fint här i vår familj. Nu ska den ramas och därefter väntar vi tills den valt sin egen plats.

Min jobbhelg är nyss avslutad. Tog bilen till jobbet igår. Bara bestämde mig. Kärleken fick därmed sovmorgon i morse och jag har kört inne i stan alldeles på egen hand. Till och med jättekorsningen vid Willys, min skräck, den med flera filer vågade jag mig på. Gick faktiskt hur stressfritt som helst.
Vilken grej va?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar