fredag, maj 30

Allt som inte är stulet kommer igen


på plussidan planterat pion, pampig perenn passar
prima på pinad plantage

säg mig, vad är vackrare än kiwi?

barn av sin tid

här låg det!



Den nittonde december i fjol var en dålig dag. Minns den dessvärre då jag gick på långledigt samtidigt som jag var sorgsen ända in i själen. Mitt busskort visade sig vid hemfärd ha slut pengar och Visa-kortet var ingenstans att finna...
I stället för en varm kvart på bussen blev det en lång, kall stund väntandes på skjuts. Uffe var ledsen, jag var ledsen. Bägge grät men inte för att vi var arga på varandra.

Under kvällens rensande hittade jag det sedan länge spärrade Visa-kortet, längst ner i en pappkasse fylld med skor. "Allt som inte är stulet kommer igen". Så sant, så sant.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar