onsdag, maj 28

Kärleken, Gunni, Ulla & Tage- och så jag, hemmavid


ett, två, seså...

puss!

lillan kollar trafiken i trappen upp...

... till övervåningen & solnedgången

jippie, en blomma på gång!

snart får jag träffa ludde igen!




Livet måste gå vidare. Skrattet hitta andra vägar. Tron få ny ork.
Har putsat, fejat och skrubbat så svetten lackat. Pratat högt, svurit ännu högre. Konkreta resultat hemmavid räknas särskilt mycket när världen i övrigt känns fientlig.
Fällt en och annan tår har jag också gjort. Ingen som märker när de blandar sig med såpavattnet.

På söndag kommer mamma, pappa och Ludde hit. Jag längtar så!
Pappa och mamma fostrade inga rasister eller mobbare. De fostrade heller inga extremister. Känns skönt och viktigt att få ha dem vid min sida ett tag. Vid min sida på riktigt och inte bara i tanken- för där finns de ju alltid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar