tisdag, maj 20

Febrig deghjärna









Sjuk. Inte rättvist någonstans- putar med underläppen.

Efter ett tålmodigt dygn till sängs gick jag ut i solen för att   l  å  n  g  s  a  m  t   rensa ena landet på oönskad grönska. Kändes som en bra idé med ett par Alvedon i kroppen och en kofta utanpå densamma. Därefter kidnappade jag bilen och åkte körde för att minihandla. Vid hemkomst åt vi det snabbaste halvnyttiga jag vet- nypotatis & sill.
Under kvällen hjälpte jag, frustande som en gammal åsna till att flytta ett lass tunga stenar.
Tror du det blir någon riktig träning de närmsta dagarna? Definitivt, nej.

Växer så det knakar här hemma, mys att pula till solen så långsamt drar sig tillbaks. Tänk, en hel månad till ska det bli allt ljusare både morgon och kväll. En hel månad!

Har fått för mig att nattjobbet gör mig något mer mottaglig för baciller. Eller, finns en mängd kompetenta studier i ämnet. Studier som mäter och visar allt ifrån matsmältning till stresshormoner till sjukdomar. Kroppen är gjord för att sova nattetid. Inte äta, inte lyfta tungt, inte stressa- då skjuter hälsoproblemen i höjden. Täta förkylningar, matsmältningsproblem, rubbning av hjärtrytmen.
Att kroppen tydligt märker när intensiteten ökar har jag egen erfarenhet av. Våren är en sådan där tid som jag ofta drar på mig den där extra förkylningen.

Orsaken att jag tänker på detta är Stigs svar ovan. Kan inte låta bli att le, ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar