söndag, maj 18

Omplantering på gång







Regnet har strilat hela dagen. I alla fall varje gång jag vaknat till och hoppats på mer strandväder. Kanske var det lika bra. Ramlade på jobbet i natt och landade på armbågen- så jävla ont! Ett skrapsår, ordentligt ömt och lite sårad stolthet (nej faktiskt inte). Så kan det gå när en halkar på elak isbit.

Har tillbringat eftermiddagen med att plantera om Mårbackapelargonerna jag köpte förra sommaren. Klippte ner dem till oigenkännlighet när vintern inte ens hunnit gå över i vår och trodde jag haft ihjäl dem. Icket- de är riktiga monster. Många sticklingar har jag under tillväxt också. Fast jag ser ingen antydan till blommor, det kanske är normalt?

Fick en så söt PIP-Studio väska av kärleken i veckan. En liten en som passar till vad som helst. Gör sig särskilt bra ihop med pelargoner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar