onsdag, juni 25

Jubileum- fröken nummer 40 har flyttat in!



nya hemmet

i dagarna fick de ta emot sin 40:e 
familjemedlem

hon var fylld med godsaker såsom gamla trådrullar i trä

två mårbacka blommar-till ett
helt fönster...




Ting är döda, sägs det. Då har du inte träffat mina burkar- de har i sanning en själ. Nu har de  fått ett stort, färgglatt skåp med god plats att låta lilla familjen långsamt växa sig dubbel.
Fast det största av allt är att de numer vuxit jämnt och är 40 stycken. Allt tack vare farmor som gav mig fröken nummer 40 i fredags när vi anlände till Skövde. En stor dag i en samlares liv.

Min andra stolthet, pelargonerna måste få visa upp sin blomsterprakt innan jag avrundar. Tänk att någon utan gröna fingrar kan få ha det så här fint hemma i köksfönstret! Har hastigt övervägt att avboka semesterresan av rädsla för att mina skötebarn ska dö. I sådana lägen är både burkar och vovvar lättare att ha under mina vingars beskydd...

Men förstå, fyrtio stycken färgglada karameller. Vem kunde väl tro det för tio år sedan när jag köpte min första för en femma?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar