fredag, juni 27

Mer semesteruppladdning









Har lyckats väl med semesteruppladdningen- slö så det förslår med en veckas arbete kvar. Kanske börjar hattandet mellan renovering, trädgårdspyssel, besök, stranddagar och resor ta ut sin rätt? Tar mig inte för mycket mer än att se en snutt tv, läsa spännande bok, laga husman, plocka in små söta bär och baka en paj. Hur skönt som helst.

I går var jag med bil då kärleken cyklade till jobbet. Tog små vovvar med till stranden och fick på slutet njuta smattret av åska som fyllde himlen runt om mig. Bröt upp precis lagom för att slippa de första regnstänken. Fast orsaken till att jag bröt upp var mindre angenäm- kände mig betraktad och visst stod det en äldre herre bakom en buske och (ursäkta språket) runkade en bit bort. Har hans registreringsnummer, eller snarare hans frus visade det sig. Har god lust att slå en pling och prata offentlig onani. Det kanske jag gör också.

Vädret hjälper avkopplingen på ett fantastiskt sätt med sina soliga mornar, sitt mitt-på-dagen-regn och så sol igen om kvällarna. Har läst en hel roman från pärm till pärm på bara några dagar.

Trevlig helg! Själv ska jag få upp farten med några nätters arbete.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar