torsdag, juni 19

Saker jag vill hinna med innan midsommar


sila flädersaft-
2014 är den klart bästa årgången,
så här långt

njuta denna vackra bricka

tokvattna revorna jag satte i ny krage

dofta jasmin tills jag nyser av välbehag

låta burksamligen flytta in

koka sylt till farmor

få besvikna säl-ögat av en ulla i
färd att bli midsommarfin... 

...medan hanhunden nöjer sig med att skaka
 skiten av sig alternativt pissa på densamma

plocka än fler lysande röda, toksöta gubbar




Tvätta och ansa vovvar. Koka jordgubbssylt till farmor. Plantera blommorna jag fick av svärmor. Jobba. Duscha. Njuta den nysilade flädersaften. Installera burkarna i sitt nya skåp. Måla naglar. Plåta blommor. Packa väska. Skriva. Sova.

Vad jag kommer hinna?

Skriva. Packa. Sova.
Ansa vovvar. Sova. Jobba.
Vattna, skriva, planera.
Fota, sova, ansa vovvar, jobba, packa.

Va, är midsommar först i morgon? Då hinner jag allt. Om jag ökar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar