lördag, juli 19

Du är under bildbombning!



knat med syster & knattar

mosters yngste gull

kiruna utebad med min gamla skola i bakgrunden

rasmus igen

älskad morfar hänger tvätt, de bor alldeles intill gruvan &
vet ännu inte när de måste lämna sin lägenhet

älskad mormor

matpaus vid plupp-kåtan

mer matpaus

tripp, trapp, trull

ännu mer rasmus

älskar kaffeost!

...den knirrar så mysigt mellan tänderna

en prommis längs jokken i abisko, där kungsleden börjar

mr gadget

midnattsol & "vår" stuga hemma hos mamma & pappa

dans till markoolio efter avskedsmiddagen. vem kan tro
att "tanten" är 60 år?!

avskedsdrink med rökt, torkat renkött som tilltugg



Har suttit och funderat över hur ambassadören i mig ska lyckas förmedla hur fint det är hemma hemma. Inte bara naturen utan människorna, alla de som haft en del i att göra mig till den jag är. Det avslappnade och spontana. Det lite avsides men ändå så centrala.

Bestämde mig för att bjuda på en bildbomb.

I år har jag på grund av elak magbakterie inte kunnat vandra, äta eller känt mig fullt så delaktig som jag velat men många fina stunder hann det så klart bli ändå! Har bestämt att det inte får dröja ett år innan jag åker upp nästa gång. Handlar om prioriteringar och jag är en familjeflicka.




2 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en finfin semester Jessica! Av bilderna att döma får det bli Nordnorge kanske Lofoten nästa år, men magbakterie vill jag helst klara mej utan....

    T, som började sin semester med fallens dagar.........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till semester! Blev först rädd att du börjat med ett fall men förstod sedan.
      Tänk vad roligt om vi skulle råka vara i norr samtidigt några dagar nästa år så att vi fick visa alla favoritställen. Kika på Björkliden också på nätet, det är där jag kommer ifrån.
      Hade inget tillfälle att prova myggoljan- det var massor av bromsar men inga större mängder mygg under de få friska dagar jag hade där uppe. Uffe testade däremot och tyckte den fungerade utmärkt :)

      Radera