tisdag, juli 22

Ingen sommar utan reggae



sommar. sand. sol. cerise.

söt-ulla

crawlar in med termometern- 22 grader

min blivande...

gott om folk på hundbadet




Jag är lat och tagen av värmen. De senaste dagarna på stranden har varit sköna med vågor, 22 grader i vattnet och spännande bok. Under stundom kan jag tycka det gränsar till för mycket av det goda men vem tusan orkar mer? Vi äter frukost på stranden, orkar ingen lunch och så blir det middag ute eller inte alls. Gott, slött liv!

I eftermiddags bestämde bonden sig för att gödsla åkern direkt utanför. Dra på trissor som det luktade- jag som älskar landet och vanligtvis anser att gödsel doftar nästan kräktes. Kärleken säger att det var grisapiss i 30 graders värme. När lukten vädrats ur visade det sig att flugorna flyttat in- slog ihjäl ett femtiotal på bara några minuter. I dag är första dagen jag ångrat att vi flyttat hit för fy fasiken så vidrigt.

Varje vår, när det grå täcket lyfter från den skånska himlen och temperaturen tar sig över nollan är jag så tacksam och snabb med att tina. När det gått ett par veckor och de första lökarna blommar, det är sol och kanske åtta grader varmt- då känner jag att det inte kan bli vackrare eller skönare. Och så minns jag sommarvärme med viss vånda och bestämmer varje år att det aldrig behöver bli varmare än 10 grader. Aldrig någonsin.

Jag och mitt vårjag är rörande överens.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar