torsdag, juli 3

Klart vi lockas att leka


jag sa ju det!!
åh, vad fint...
vi tre, kloka ulla spanar efter
busksnuskaren
ostmacka, bok, sol & sand

badtemperaturen uppmättes till
ynka 16 grader


Körde kärleken till jobbet i går morse för att kunna lägga beslag på bilen. Sov oroligt natten innan, rädd för mycket trafik, stress och panik.
Efter att min skatt var avlämnad körde jag något darrfotad till Willys. Har varit så rädd för den där korsningen och hetsiga parkeringen- då gäller det att börja öva innan klockan sju och öka pressen allt eftersom. Handlade en kasse mat, skyndade tillbaks till bilen och körde hem.
Jublade, klappade och peppade- "du kör fan i mig riktigt bra gumman!", berömde jag upprymt mig själv.
Packade bilen och körde till stranden tidigt, tidigt då väderprognosen sa att det skulle börja regna innan lunch. Var hur fint som helst där i vattenbrynet- tills molnen hastigt hopade sig och regnet började falla. Att det gått så strålande att köra på morgonen gjorde att jag vågade mig från Yngsjö direkt till Åhus där jag kikade lite i affärer och tog mig en före-semestern-glass. En helt ny värld har öppnat sig för mig nu när jag vågar färdas något på egen hand!

I dag ringde jag polisen för att berätta om den snuskgubbe jag och troligtvis många andra stött på. Åtminstone tror jag av notisen i tidningen att vi har att göra med samme man. Har lämnat signalement, klockslag och registreringsnummer. Heja, heja- ta honom med byxorna nere! Edit- nu ligger det ute en artikel om Yngsjö-blottaren på Expressen också...

En ynka jobbnatt kvar innan semester, så härligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar