måndag, juni 30

Vis av erfarenhet


...vis av (måndags) erfarenhet vad gäller färsk fisk blev 
det halvfabrikat till middag, samt den där superbroccolin
som det stått så mycket om i tidningarna

körsbären börjar mogna här hemma

sköna spirea

koriander i blom & dillkronor

väderbiten spade bland hosta & lavendel

sannerligen ett bärår, fjolårsbuskarna dignar av
svarta vinbär

fast allt är inte glitter & regnbågar...



Tog en sen runda runt ägorna plåtandes ätbart. Som det växer trots regn i överflöd och sol i underflöd! Plockade in någon liter söta jordgubbar som får bli till sylt. Sjuder hela bär så den blir riktigt bitig- att huset sveps in i en ljuvlig doft är en direkt välkommen biverkning.

Min definition av ordet lyxliv.

Orkar verkligen inte ta in Almedalen. Av det lilla jag hört är det som att partiledarna försöker överglänsa varandra stand-up-style. Känns som att vi har ett Sverige i gungfly och det gör mig rädd.
Ska vi inte börja prata med varandra på köksbordsnivå igen? Läsa ansiktsuttryck innan vi frågar hur det är? Stanna upp mitt i steget för att lyssna. Prioritera den människa du har intill dig. Måste allt vara ett skämt för att någon ska orka lyssna?

Min definition av ett fungerande samhälle.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar